علل عدم برقراری اتصال VPN را بیابید

علل عدم برقراری اتصال VPN را بیابید

مشکلات اتصال VPN و راه حل آن

vpn-problem

چندین سال قبل استفاده از شبکه خصوصی مجازی یا VPN به این اندازه متدوال نبود. افراد به ندرت از اتصالات خصوصی مجازی استفاده می کردند. با گذر زمان، درباره اهمیت آن آگاهی یافتند. افراد حتی نمی دانستند اتصال VPN چیست؟ همه چیز تغییر کرد و بهتر شده است. سرویس های فروش VPN گسترده شده اند و اکنون شما می بینید که اکثر مردم با خرید VPN از سایت هایی همچون parsvpn.onlineاز اتصال اینترنت خود استفاده می کنند. کریو VPN ها تنها برای حفظ حریم خصوصی و امنیت استفاده نمی شوند بلکه به شما کمک می کنند به وب سایتهایی که به صورت جغرافیایی مسدود شده اند دسترسی یابید. اگرچه کریو VPN ها معمولا به صورت قابل اعتمادی عمل می کنند، افراد گاها برخی مشکلات را تجربه می کنند. جدا از این مشکلات متداول در اتصال، در اینجا 4 مشکل معمول و راه حل آنها را برای شما آورده ایم:

  • عدم برقراری اتصال VPN

این یک مشکل برای کاربران VPN بسیار متداول است و می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برای اینکه ببینید چرا این مشکلات رخ می دهند باید آن را بررسی کنید که آیا Route و Remote Service کار می کنند. این کار را می توانید در کنترل پنل سرور زیر قسمت Services مشاهده کنید. اگر در حال کار است، سعی کنید با روش پینگ کردن اطمینان حاصل کنید که اتصال TCP/IP فعال است. اگر درباره روش پینگ کردن اطلاعاتی ندارید در اینجا به طور مختصر بیان شده است:

شما سرور را با آدرس IP از کلاینت پینگ می کنید. اگر به طور موفقیت آمیزی پینگ شد، برای یک پینگ دیگر اما با نام دامنه مناسب سرور تلاش کنید. اگر پینگ درست پیش نرفت، شما خواهید دریافت که مشکل در حال حاضر مربوط به DNS شما است.

بررسی کنید که سرور VPN و کلاینت VPN حداقل یک روش احراز هویت معمول را داشته باشند.

شما همچنین باید یک مسیر اتصال را بررسی کنید. اگر به جای ایجاد اتصال با اینترنت به سرور متصل شد، ممکن است در این مورد کاربر دارای اختیارات شماره گیری نباشد.

در حالیکه به سرور متصل هستید، بررسی کنید که آیا سرور آدرس های IP را از طریق سرور DHCP اختصاص داده است یا شما با آدرس های IP که به هر کلاینت داده می شود مجهز خواهید شد. در موردی که سرور آدرس های IP ارائه شده را اجرا می کند، تلاش برای اتصال VPN رد خواهد شد.

  • قبول تلاش برای ایجاد اتصال غیر مجاز

این یک مشکل نادر اما جدی است که منجر به نگرانی هایی درباره حریم خصوصی و امنیت می شود. اگر شما با این مشکل روبرو شده باشید :

اطمینان حاصل کنید که مشخصات اجازه دسترسی های از راه دیگری را نمی دهد.

Active Directory Users را بررسی کنید و توجه کنید که آیا تب دایال آپ گزینه ای برای کنترل دسترسی را نشان می دهد. در مواردی که اجازه دسترسی از راه دور داده شده است، کاربر می تواند به VPN خرید شده متصل شود.

  • عدم امکان برای رسیدن به مکانهایی فراتر از سرور کریو VPN

این یک مشکل متداول است که مانع دسترسی کاربر به یک شبکه فراتر از سرور اتصال VPN می شود. این زمانی اتفاق می افتد که کاربر مجاز به دسترسی به کل شبکه نمی باشد. برای حل آن مراحل زیر را دنبال کنید:

به Routing and Remote Console دسترسی یابید و properties از سرور VPN را باز کنید. گزینه “Enable IP Routing” را چک کنید. همه کاربران VPN و RAS دسترسی به شبکه را دریافت خواهند کرد. اگر پس از بررسی متوجه شدید آن گزینه انتخاب نشده است، کاربران تنها قادر خواهند بود تا به اتصال VPN دسترسی یابند.

  • عدم توانایی برای ایجاد تونل

اگر شما این مشکلات را در حالیکه یک تونل بین کلاینت و سرور ایجاد می کنید تجربه کرده اید، دو چیز می تواند از اتصال شما جلوگیری کند. ابتدا می تواند به خاطر این باشد که روترها درگیر عملیات اجرای فیلترینگ بسته IP اند. همچنین می تواند ناشی از پروکسی سرور بین کلاینت و سرور باشد. بسته های به جای کلاینت از پروکسی منتقل می شوند.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.net